Naše mobilní aplikace s názvem URGENT ID RW (pro telefony s Android) je ke stažení na těchto stránkách.
Aplikace slouží pro nahrání (uložení) informací na chytrou ztracenku URGENT ID (klip, přívěšek a další) i pro jejich zpětné načtení a aktualizaci.
Při vývoji aplikace jsme dávali velký důraz na zabezpečení a ochranu soukromí – naše aplikace data nikam neodesílá ani je nesdílí. Dokonce i uložení dat na telefon má uživatel pod kontrolou.
Pro její používání není potřeba se nikde registrovat ani používat Google účet apod.
Díky tomuto jsou všechny informace (důvěrné, soukromé) uloženy pouze na vašem URGENT ID a nikdo jiný k nim nemá přístup.
Použitá technologie čipů zaručuje, že všechny údaje jsou pod vaší kontrolou – čip lze načíst jen ze vzdálenosti 0-3 cm.
Aplikace je určena pouze pro operační systémy Android.
Návod mobilní aplikace pro Android
- Stažení aplikace
- Instalace aplikace
- První spuštění a nastavení
- Nahrání dat na URGENT ID
- Načtení dat z URGENT ID
- Co dělat když nelze na ztracenku nahrát data – telefon hlásí „Značka je prázdná“
Video, kde se dozvíte jak ověřit zda má váš telefon NFC (nezbytná technologie pro používání aplikace) a jak NFC zapnout.
NFC je možné mít zapnuté nepřetržitě, spotřeba je nižší než u zapnutého displeje.
1. Stažení aplikace
Aplikace je ke stažení zdarma pouze na našich stránkách, prosíme nestahujte naši aplikaci z jiných zdrojů.
Na našich stránkách také naleznete její aktualizace.
Aplikace je určena pouze pro operační systémy Android.
2. Instalace mobilní aplikace
Instalace je možná pouze na telefony podporující NFC technologie – stejná technologie je používána například bankami pro aplikace umožňující platbu telefony atp.
Některé mobilní telefony mají zakázané z výroby instalaci z jiných zdrojů než je Google Play. Toto nastavení je nutné pro instalaci naší aplikace změnit a následně je možné jej vrátit zpět. Novější telefony již umí povolit instalaci z neznámého zdroje jen pro právě probíhající instalaci.
Po stažení souboru a jeho spuštění je tedy možné, že bude po vás toto změna tohoto nastavení požadována.
Po změně nastavení je možné instalaci aplikace dokončit.
V závislosti na vašem mobilním telefonu buď vznikne zástupce aplikace na ploše nebo bude aplikace dostupná ve vašem menu. Pokud se zástupce nevytvoří automaticky, doporučujeme jej na plochu umístit manuálně.
3. První spuštění mobilní aplikace a její nastavení
Pokud váš telefon během instalace neumístí zástupce na plochu vašeho telefonu sám, doporučujeme si zástupce vytvořit a následně aplikaci přes tohoto zástupce spouštět.
Při prvním spuštění budete dotázáni na výběr jazyka pro aplikaci. Nastavení jazyka je možné následně měnit v menu Nastavení .
Při dalších spuštění se již zobrazí aplikace ve vybraném jazyku v menu pro skenování URGENT ID.
V horní části obrazovky jsou tři tlačítka Skenovat URGENT ID , Nahrát URGENT ID , Nastavení .
Nastavení aplikace provedete v menu Nastavení . Nastavit v aplikaci můžete:
- Základní nastavení
- Vybrat jazyk – v tuto chvíli je aplikace dostupná v českém a anglickém jazyce
- Povolit ukládat data – pokud je volba zaškrtnutá, můžete nahraná data na URGENT ID uložit jako profil pro snadnou editaci a použití na dalším URGENT ID
- Zadání čísla na tísňovou linku – toto se hodí pokud jedete do ciziny, pokud hodnotu nezadáte aplikace použije číslo 112 pro český jazyk a 999 pro angličtinu (tísňová linka ve Spojeném království)
- Správa profilů
- Možnost smazat vybraný profil
- Smazat všechna uložená data – smaže všechna data uložená aplikací na váš telefon
Povolit ukládat data a tím aktivovat možnost využití profilů doporučujeme zejména v případech pokud je potřeba často měnit kontaktní údaje (děti u prarodičů na hlídání, o seniora se stará více lidí) nebo další data na URGENT ID.
4. Nahrání dat na URGENT ID
Pro zápis stačí se přepnout pomocí tlačítka Nahrát URGENT ID v horním menu na mód zápisu, vyplnit data:
– kontakty a telefonní čísla můžete vybírat ze svého telefonního seznamu, nebo zapsat pomocí klávesnice
– doporučuje zadávat telefonní čísla s mezinárodní předvolbou (ČR – 00420,nebo +420)
– kontakt je navíc možné označit jako neslyšící – díky tomuto označení, bude aplikace místo možnosti volat na kontakt nabízet možnost poslat automatickou SMS.
– do pole Zdravotní záznamy zapište data důležitá pro lékaře – léky na např. ředění krve, léky na astma, silná psychofarmaka, antabus, atp. dále pak diagnozy/choroby jako diabetes, problémy se srdcem, bypass , astma, psychické choroby – jde o klíčové záznamy, které mohou pomoci lékaři, když se něco stane
– jako lékaře uveďte obvodního lékaře a kontakt na něj,případně specialistu, který dokáže poskytnou informace o vašem zdravotním stavu
– aplikace umožňuje také zadat jak postupovat v případě záchvatu (pokud jím uživatel URGENT ID trpí) – pokud si přejete zachránci přesně popsat postup (uvést jak se záchvat pozná, kde máte léky na astma atp.) Pro tuto možnost stačí zaškrtnout volbu „Trpím záchvaty“
Pokud máte všechna data vyplněna stačí stisknout tlačítko Zapiš data na URGENT ID pod formulářem.
Aplikace vám pomocí „hlášky“ oznámí, že je připravena na zápis a čeká na přiložení URGENT ID.
Aplikace vás následně informuje o úspěšném zápisu dat.
Pokud máte v nastavení povoleno ukládat data, zobrazí se vám dotaz pod jakým názvem profilu chcete data uložit například:
– „Pepíček doma“ – nahraná data jsou o Aničce a kontakty na rodiče
– „Anička u babičky“ – nahraná data jsou o Aničce a kontakty na babičku
– „Jitka vnuk“ – nahraná data jsou o babičce Jitce a kontakty jsou na vnuka
Pro uložení dat je potřeba stisknout tlačítko OK, pokud uvedete již použitý název profilu budou data aktualizována, pokud zadáte nový vznikne nový profil.
Pokud data nechcete uložit stačí stisknout tlačítko Zrušit.
Po zapsání dat doporučujeme přepnout aplikaci zpět do módu pro čtení.
Pokud máte aktivovanou možnost ukládat data, je možné pomocí tlačítka Vyberte vybrat z uložených profilů. Data se načtou do formuláře a je možné jej upravit a nahrát opět na URGENT ID, jak je popsáno výše.
Upozornění:
Data se ukládají v dle nastaveného jazyku a je tedy možné načíst jen anglicky vytvořený profil je pokud je aplikace nastavena na angličtinu a naopak.
Poznámka:
Různé telefonní přístroje mají zónu pro práci s NFC umístěny jinde, doporučujeme tedy nejdříve ověřit na internetu, kde se daná zóna nachází. Většinou je to u čočky fotoaparátu, pod či vedle ní.
5. Načtení dat/skenování chytré ztracenky mobilní aplikací
Pro načtení dat z URGENT ID telefonem stačí odemknout telefon a při zapnutém NFC přiložit klip do zóny pro čtení klipu. – NFC čtečka se obvykle nachází u fotoaparátu.V případě, že máte aplikaci URGENT ID RW nainstalovanou dojde k načtení čipu automaticky v této aplikaci.
Pokud tuto aplikaci nemáte, zobrazí se údaje z čipu v základní aplikaci od výrobce.
V případě, že dojde při prvním přiložení k telefonu pouze k otevření aplikace URGENT ID RW bez načtení dat, přiložte klip k telefonu ještě jednou.
První obrázek vlevo zobrazuje aplikace, která je nastartována a je v módu pro čtení URGENT ID.
Druhý obrázek ukazuje jak vypadá úspěšné načtení chytré ztracenky URGENT ID.
Na obrazovce je možné vidět červené tlačítko s textem Volat 112 toto tlačíko slouží k vytočení tísňové linky, pokud jedete do zahraničí je možné v Nastavení telefonní číslo změnit. v základu je nastavené telefonní číslo 112 pro český jazyk a 999 pro angličtinu – tísňová linka ve Velké Británii.
Na tímto tlačítkem je sada až 4 bílých tlačítek umožňující stiskem:
- Volat na kontakt 1 a 2 uvedený na ztracence URGENT ID, případně poslat automatickou zprávu (sms) pokud je kontakt uvedený na ztracence označený jako neslyšící. Volat kontakt 1
- Volat lékaře, na kterého je na ztracence uložené telefonní číslo
- Odkaz na manuální první pomoci – manuál je dostupný v české a anglické verzi vždy v závislosti na nastavení aplikace
6. Co dělat když nelze na ztracenku nahrát data – telefon hlásí „Značka je prázdná“
V případě, že při nahrávání dat na chytrou ztracenku URGENT ID dojde k chybě, například oddálení od telefonu dříve než se nahrají data, je možné, že dojde k tzv. zformátování čipu. Naše aplikace URGENT ID RW, neumí v současnosti nahrávat na zformátované/zcela prázdné čipy. Pokud se vám toto stane je nutné postupovat dle tohoto návodu:… Read More »Co dělat když nelze na ztracenku nahrát data – telefon hlásí „Značka je prázdná“
Telefony s jiným operačním systémem (iOS, Blueberry, Windows)
1. Načtení dat/skenování URGENT ID pomocí telefonů s jiným operačním systémem
Pro načtení dat z URGENT ID, je nutné mít staženou libovolnou aplikaci s odpovídajícího „obchodu“ dané platformy.
Stačí zadat do vyhledávání text „NFC reader“.
Telefon vždy musí podporovat NFC – u iPhonů se jedná o verze iPhone 6S a novější.
2. Nahrání dat na URGENT ID pomocí telefonů s jiným operačním systémem
Nahrát data na URGENT ID je možné i z telefonů s operačním systémem Windows a Blueberry i iOS.
Od června 2019 je možné nově nahrávat na URGENT ID i z iPhonů verze 7 a výše s verzí iOS 13 a výše.
Potřebujete jen k tomu stažení aplikace s příslušného „obchodu“ dané platformy aplikaci (Windows – NFC Writer Reader), která umožňuje zápis na NFC tagy/čipy.
Využijte doporučené aplikace, případně prohledejte obchod platformy na klíčová slova „NFC writer“ a po stažení a instalaci aplikace jak je na dané platformě obvyklé nahrajte na URGENT ID data ve stejné struktuře jak je znázorněno na obrázku výše jako textový záznam.
Vhodné aplikace pro iPhone jsou například „Simply NFC – Tag Writer/Reader“ nebo „NFC for iPhone„.
V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat emailem, či pomocí kontaktního formuláře.